Jak rozpocząć badanie słów kluczowych dla SEO część 2

Krok 4: Oceń krajobraz konkurencyjny

Jednym z najlepszych źródeł wyszukiwania słów kluczowych, dla których powinieneś być w rankingu, ale jeszcze ich nie ma, jest konkurencja. Jeśli są w grze dłużej niż ty, prawdopodobnie odkryli i wykorzystali o wiele więcej możliwości, niezależnie od tego, czy znaleźli je dzięki dokładnym badaniom, czy po prostu natknęli się na nie.

Wiele narzędzi SEO pokaże Ci słowa kluczowe o najwyższym rankingu dla danej domeny, ale być może będziesz musiał zainwestować w jedno z płatnych narzędzi, aby sięgnąć głębiej. Przyjrzyjmy się różnym sposobom podejścia do badania konkurencyjnych słów kluczowych.

Korzystanie z Google

Zaczniemy od najprostszej bezpłatnej metody wyszukiwania konkurencyjnych słów kluczowych: samego Google. Ta metoda może odkryć wiele możliwości, ale ponieważ zależy od pewnej dozy zgadywania z Twojej strony, nie da pełnego obrazu.

Niemniej jednak może to być dobry sposób na rozpoczęcie, jeśli nie masz pod ręką dobrych narzędzi. Google jest najbardziej pomocny w określeniu, kim są Twoi najlepsi konkurenci online. Pamiętaj, że mogą one nie być takie same w każdym przypadku, jak konkurencja w „prawdziwym świecie” (jeśli na przykład ty i inni sprzedajecie swoje towary w sklepach stacjonarnych). Zacznij od wyszukania sprzedawanych produktów lub usług i zobacz, kto regularnie pojawia się w kilku pierwszych wynikach.

Pomijając płatne reklamy, widać wyraźnie, że Home Depot i Lowes są Twoją największą konkurencją w bezpłatnych wynikach wyszukiwania tego produktu. Jeśli sprzedajesz wiele produktów lub usług, a te dwa pojawiają się wielokrotnie w wynikach wyszukiwania, dodaj je do listy najlepszych konkurentów.

 

Pamiętaj również o wyszukaniu wszelkich alternatywnych nazw, których mogą używać osoby wyszukujące dla Twoich produktów lub usług. Następnie przeprowadź wyszukiwanie w witrynie Google dla każdego produktu i jego alternatywnych nazw dla każdej domeny konkurencji.

To wyszukiwanie informuje nas o alternatywnych słowach kluczowych, według których konkurent zajmuje pozycję w Google dla tego produktu. W powyższym przykładzie widzimy, że Google może pokazywać produkty do otwierania drzwi garażowych Home Depot osobom szukającym urządzeń do otwierania drzwi garażowych z napędem paskowym, łańcuchów do otwierania drzwi garażowych i 4-garażowych urządzeń do otwierania drzwi. Dodaj je wszystkie do swojej listy słów kluczowych.

 

Korzystanie z Narzędzi propozycji słów kluczowych

Aby uzyskać bardziej wyrafinowane badania nad konkurencją, potrzebujesz narzędzia innej firmy. Niektóre z bezpłatnych narzędzi mogą zapewnić ograniczony dostęp do tych informacji, podczas gdy prawie wszystkie płatne narzędzia mogą pokazać znacznie pełniejszy obraz konkurencji. Wiele narzędzi umożliwia wprowadzenie domeny konkurenta, aby odkryć słowa kluczowe, dla których są one najwyżej oceniane.

Dodaj do listy odpowiednie słowa kluczowe i odmiany.

Za pomocą tych narzędzi zwykle możesz przejść do innego poziomu, w którym możesz odkryć:

  • Słowa kluczowe zarówno dla Ciebie, jak i konkurenta (jeśli masz niższą pozycję, co trzeba, aby awansować Cię wyżej?).
  • Słowa kluczowe, w których się znajdują, ale nie (czas na stworzenie lub ulepszenie niektórych stron, aby dostać się do tej gry!).

Krok 5: Rozszerz swoje horyzonty słów kluczowych

Chociaż słowa kluczowe są nadal podstawą dobrego pozycjonowania, ich optymalizacja tylko zaprowadzi Cię do tego momentu. Z biegiem lat Google znacznie poprawiło swoją zdolność rozpoznawania tematów i wszystkich powiązanych z nimi terminów, więc teraz każde słowo kluczowe jest naprawdę bramą do uniwersum tematów.

Istnieje wiele bezpłatnych narzędzi zaprojektowanych specjalnie do sugerowania powiązanych tematów dla danego słowa kluczowego.

Niektóre z najpopularniejszych to:

  • Odpowiedz opinii publicznej.
  • Eksplorator słów kluczowych.
  • Słowa kluczowe wszędzie.

Większość z tych narzędzi działa na zasadzie skrobania Google SERP (a czasami witryn, które mają tam najwyższą pozycję), aby odkryć wyszukiwane hasła i pytania najczęściej używane przez wyszukujących dla danego tematu lub słowa kluczowego.

Jak zawsze, niektóre płatne narzędzia zapewnią Ci większą głębię, w tym terminy semantycznie powiązane z Twoimi słowami kluczowymi. Na koniec przejrzyj teraz rozszerzoną listę słów kluczowych, aby wybrać tematy wysokiego poziomu, a następnie pogrupuj pozostałe słowa kluczowe według trafności. Możesz użyć tej uporządkowanej listy później, aby poprowadzić Cię w tworzeniu powiązanych treści, które zapewnią Ci szerszą aktualność tematyczną dla wyszukiwarek.

 

Krok 6: Ustal priorytety według możliwości vs. inwestycji

Ten ostatni krok nie jest tak naprawdę badaniem samym w sobie, ale jest krytycznym pomostem do przekształcenia tego, co odkryłeś w swoich badaniach, w działania, które prowadzą do wyników. W tym procesie Twoim priorytetem powinny być najlepsze możliwości, ale zawsze należy je porównać z kosztami ich zdobycia.

 

Innymi słowy, dane słowo kluczowe może mieć duży potencjał ruchu, ale jeśli będziesz musiał poświęcić zbyt dużo czasu na zdobycie dla niego dobrego rankingu lub nie będziesz w stanie przekształcić tego ruchu w jeden z celów biznesowych, to nie jest warte kosztów.

Zbierz dane i sortuj

Umieść wszystkie zgromadzone słowa kluczowe w arkuszu kalkulacyjnym i utwórz kolumny dla kluczowych wskaźników wartości i kosztów, takich jak:

  • Średnia liczba wyszukiwań.
  • Wrażenia.
  • Kliknięcia.
  • stawka CPC.

Mimo że CPC nie jest wskaźnikiem bezpłatnego wyszukiwania, może służyć jako dobry wskaźnik konkurencyjności słowa kluczowego. Im wyższy CPC, tym bardziej jest konkurencyjny i tym trudniej może być dla niego uzyskanie dobrej pozycji organicznej.

Innym wskaźnikiem, na który możesz chcieć się przyjrzeć, są trendy.

  • Jak działa to słowo kluczowe na przestrzeni czasu?
  • Czy rośnie liczba wyszukiwań?
  • Czy jego CPC wzrósł czy spadł?

Jeśli nie masz narzędzia, które śledzi takie trendy, Trendy Google mogą przynajmniej dać Ci wyobrażenie o zainteresowaniu tematem w czasie wyszukiwania, chociaż nie znajdziesz tam wszystkich słów kluczowych. Nie ustalaj jednak priorytetów według tych wskaźników. Wróć do celów sformułowanych w kroku 2. Które słowa kluczowe z największym prawdopodobieństwem przyczynią się na każdym etapie podróży kupującego do osiągnięcia Twoich celów biznesowych?

Dopasuj do swoich istniejących treści

Zdecyduj, które słowa kluczowe z Twojej listy odnoszą się do treści, które już masz.

Patrząc na to, co znajduje się w SERP dla słowa kluczowego, określ jego główny cel wyszukiwania tak, jak widzi to Google. Czy to jest:

  • Transakcyjny (coś, co ludzie wchodzą, gdy chcą kupić)?
  • Informacyjne (coś, co ludzie wpisują, gdy chcą dowiedzieć się więcej)?
  • Lokalne (coś, co ludzie wchodzą, gdy chcą znaleźć pobliski sklep lub placówkę)?
  • Nawigacyjny (coś, co ludzie wchodzą, gdy dokładnie wiedzą, czego chcą i od kogo chcą to dostać)?

Teraz oceń, czy każdy element treści jest dobrze zoptymalizowany pod kątem słów kluczowych, które do niego zmapowałeś, i czy ta treść pasuje również do intencji wyszukiwania słowa kluczowego. Jeśli tak się nie stanie, zaplanuj albo ulepszyć ten fragment treści, albo zbudować coś nowego, aby lepiej wykonywać pracę.

 

Rozpocznij swoje słowo kluczowe Koło zamachowe

Badanie słów kluczowych to proces, który nigdy nie powinien się kończyć. Wahania na rynku, nowi konkurenci, zmiany w Google, zmiany w Twojej firmie, wszystko to i wiele więcej mogą wymagać dalszych badań i ustalania priorytetów słów kluczowych.

Ciągłe badanie słów kluczowych to jeden z najlepszych sposobów, aby nigdy nie stracić swojej przewagi konkurencyjnej. Zbuduj mięśnie już teraz, ćwicz je regularnie, a z roku na rok będziesz budować swoje korzyści.