Przeskocz do treści

Dieta niskokaloryczna

Na diecie niskokalorycznej przyjmujemy od 1200 do 1600kalorii. Diety niskokaloryczne działają na zasadzie ujemnego bilansu energetycznego. Polega to na tym, że nie dostarczamy organizmowi z pożywienia wystarczającej ilości kalorii, więc sięga do zapasów tłuszczu i stamtąd czerpie energię do funkcjonowania. Ważne jest, aby dieta, którą zastosujemy dostarczała wystarczająco dużo wartości odżywczy naszemu organizmowi.

Uwaga: dieta 1200 kcal nie jest dietą dla osób aktywnych fizycznie, ponieważ wtedy jest to zbyt niska, dzienna, ilość kalorii dla naszego organizmu.

Pamiętaj, aby pić przynajmniej 2litry wody dziennie. Posiłki powinny być bogate w błonnik i białko, które dodatkowo wyeliminują poczucie głodu.

Jedz 4-5 małych posiłków dziennie, najlepiej, co 3 godziny.
Zanim zaczniesz stosować dietę niskokaloryczną:

Przed zastosowaniem diety niskokalorycznej warto skonsultować się z dietetykiem, który opracuje optymalny plan żywienia, uwzględniający odpowiednie proporcje głównych składników odżywczych, uwzględniając przy tym preferencje żywieniowe oraz poziom aktywności fizycznej.

Osoby, które nie znają własnego zapotrzebowania dziennego na składniki odżywcze, mogą tylko pogorszyć swoją sytuację: spowolnić metabolizm, co następnie objawi się, jako efekt jo-jo.

Możemy nieświadomie ograniczyć lub całkowicie wyeliminować z diety ważne składniki odżywcze na przykład witaminy czy tłuszcze. Przy dłuższym stosowaniu źle dopasowanej diety możemy zaszkodzić naszemu organizmowi, co będzie przejawiało się na przykład: wypadaniem włosów, łamaniem paznokci, zawrotami głowy czy częstymi zaparciami.
Przykładowe menu dla 1400 kalorii

Śniadanie: duża grahamka z pastą jajeczną (440 kcal):

Pastę jajeczną przygotowujemy z 2 jajek ugotowanych na twardo. Siekamy jajka na drobno, dodajemy 2 łyżki chudego jogurtu naturalnego oraz szczypiorek. Doprawiamy pieprzem.

Tak przygotowaną pastą smarujemy grahamkę.

II śniadanie: grejpfrut (100 kcal).

Obiad: zapiekanka ryżowa z kurczakiem (470 kcal):

Ugotowany ryż (pół woreczka ryżu brązowego) wymieszamy z pokrojonym ugotowanym kurczakiem, pokrojonymi warzywami (cukinia i duży pomidor) i bulionem doprawionym oliwą (niewielką ilością) oraz przyprawami (pieprz, oregano, bazylia). Danie należy przełożyć do naczynia żaroodpornego i zapiekać w temperaturze 160 stopni C przez 15-20 minut.

Zapiekanka idealnie komponuje się z sałatką warzywną, którą możesz przygotować z produktów takich jak: mała kalarepa, mały ogórek zielony, pół opakowania małego jogurtu naturalnego (chudego), koperek, szczypiorek.

Podwieczorek: twarożek z owocami (160 kcal):

Pół kostki chudego twarogu mieszamy z 3 łyżkami chudego jogurtu naturalnego i średniej wielkości mandarynką.

Kolacja: sałatka z młodych buraków (230 kcal):

2 małe buraki gotujemy. Następnie kroimy je w kostkę i mieszamy z 70 gramami białej fasoli konserwowej, 2 średnimi ogórkami konserwowymi i połówką małej papryki. Taką sałatkę doprawiamy oliwą z oliwek, octem winnym, pieprzem. Podajemy razem z połową kromki chleba pełnoziarnistego.

Polecam:

artroser opinie forum I growultra.pl I ravestin dystrybutor I bioxyn gdzie kupić

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *