Przeskocz do treści

Wpływ zielonej herbaty na odchudzanie

Zielona herbata, jako najzdrowsza z herbat reklamowana jest od wielu lat. Podkreśla się jej dobroczynne właściwości na całe ciało, ale szczególnie chętnie mówi się o niej w związku z odchudzaniem.
Właściwości zielonej herbaty

Napój ten znany był początkowo przede wszystkim w Azji, głównie w Chinach i Indiach,
a następnie objął także Japonię, w której cieszył i cieszy się nadal dużą popularnością. Miała duże znaczenie w medycynie tradycyjnej, w której podkreślano jej wpływ na ogólny stan zdrowia, pracę serca, regulowanie temperatury ciała. W krajach poza Azją podkreślane
są głównie jej walory dotyczące odchudzania. Co prawda picie jej nie sprawia, że nagle zaczynamy chudnąć, jednak zawarte w niej składniki mają dobry wpływ na jelita, obniżają apetyt i wypicie jej pół godziny przed posiłkiem powoduje, że zjemy mniej. Nie posiada kalorii, za to ma dobry wpływ na skórę, dlatego w większości diet sugerowana jest jako alternatywa dla wody przy zwiększaniu ilości wypijanych płynów. Zawiera także liczne przeciwutleniacze i katechiny, które przyśpieszają przemianę materii, oraz witaminy A, B, C, E.
Zielona herbata a dieta

Nie powinno nadużywać się zielonej herbaty w diecie, w nadmiarze nawet zdrowe rzeczy potrafią zaszkodzić. Jeśli pasuje nam jej specyficzny smak wówczas można wypijać
do pięciu filiżanek dziennie. Jej moczopędne właściwości wyczyszczą organizm z toksyn, ale właśnie moczopędność jest jednym z powodów, przez które nie powinno się jej przedawkowywać. Nerki muszą mieć czas na odpoczynek. Pamiętając o tym można zieloną herbatę traktować jako środek wspomagający odchudzanie. Picie jej codziennie skutkuje utratą 100 kalorii dziennie. Może wydawać się, że to niewiele, jednak dodając do siebie wszystkie dni w miesiącu jest to całkiem duża ilość. Dodatkowo zielona herbata jest bogata
w kofeinę, która zarówno pomaga w spalaniu tłuszczu, jak i zastąpić poranną kawę. Wspomniane już katechiny również posiadają swój udział w spalaniu tkanki tłuszczowej
co pomaga zmniejszyć wagę. Równocześnie zielona herbata reguluje poziom cholesterolu
i stan układu krwionośnego zmniejszając ryzyko miażdżycy.
Prawidłowe wykorzystanie

Aby dietetyczne właściwości herbaty zostały utrzymane nie należy jej słodzić, można jednak zrobić z niej swój popołudniowy przysmak. Na pewno wpłynie to na wagę lepiej niż batonik do kawy. Trzeba jednak zwrócić uwagę na jej parzenie. Najlepiej torebkę lub liście zielonej herbaty zalewać przegotowaną, miękką wodą, natomiast jeśli takiej nie posiadamy możemy użyć mineralnej. Samo zaparzanie nie powinno przekraczać pięciu minut, ponieważ nada
to herbacie smak alg, który nie jest najsmaczniejszy. Smak nawet dobrze zaparzonej herbaty może nie odpowiadać niektórym osobom. Jednak nawet jeśli jej nie pijamy nie oznacza
to rezygnacji z jej dobroczynnych działań. Obecnie jest ona składnikiem wielu suplementów diety i preparatów związanych z odchudzaniem. Jeżeli zamiast picia wywaru wolimy tabletki mamy do dyspozycji chociażby Slimette, które zawiera zieloną herbatę i chociaż
w tabletkach jest równie skuteczny, jak ona.
Czy warto stosować?

Zielona herbata na pewno nie zastąpi całej diety z naturalnymi składnikami i zdrowymi, wartościowymi pokarmami ani aktywności fizycznej. Jest jednak wsparciem dla diety oczyszczając organizm i dostarczając mu niezbędnych witamin oraz przeciwutleniaczy jednak nie jest sam w sobie lekiem na nadwagę, i picie nawet dużej ilości nie spowoduje dużej, samoistnej utraty wagi.

Źródło:

artroser na stawy I detosil test I lashparade odzywka do rzes cena I bioxyn forum

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *